G-S8JEHVB9HP יישום עקרונות ארגונומיים בבית
top of page

יישום עקרונות ארגונומיים בבית

יישום עקרונות ארגונומיים בבית

הנושא אמנם מתפתח ופועל בעיקר בנושא תיעול ארגוני עבודה, סביבות, מערכות, שולחנות עבודה שמסודרים בצורה נכונה; אך ניתן להשתמש בארגונומיה גם במרחב האישי: עבודה ביתית מול המחשב, גלישה באינטרנט, או תיעול סביבת העבודה האישית של עובד או תלמיד. בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, גופנו נתון ללחצים מסוגים שונים וחדשים. רבים אשר עובדים מול מחשב מעידים על בעיות גב, בעיות ראיה, כאבי צוואר, אי נוחות בפרקי כף היד, ואף עייפות אשר נובעת מסגנון עבודה זה הכולל תנועות דרישות שגופנו אינו מורגל אליהן. יישום יסודות ארגונומיים ידועים כתורמים לבריאות הגוף, ולנוחות בסביבת העבודה.

?אז מה אפשר לעשות כדי ליישם את עקרונות הארגונומיה בישיבה מול המחשב בבית

כידוע המטרה היא להשיג נוחות, ולהימנע מכאבים מיותרים. אולי הפריט החשוב ביותר למטרה הזו הוא בחירת הכיסא הנכון. הכיסא צריך קודם כל להיות נוח ומרופד. שנית, ישנם מספר כללים לישיבה נכונה על הכיסא: ישיבה עם שתי כפות הרגליים על הרצפה במלואן, או על שרפרף, כאשר הרגליים מונחות בזווית של בערך 90מעלות. כנ"ל לגבי הזרועות, אשר צריכות להיות מונחות על המשענות (במודה ויש), בזווית של 90מעלות. מומלץ לשבת בתנוחה יחסית זקופה, בהתאם למשענת שצריכה להיות בזווית של כ100 מעלות למושב הכיסא.

לשמירה על בריאות העיניים בעבודה מול מחשב נקפיד על הכללים הבאים: מרחק סביר בינינו לבין המסך, בערך אורך יד אחת של המשתמש עד למסך. מיקום המסך מולנו כאשר העיניים נמצאות מול השליש העליון של המסך. מומלץ לעבוד עם טקסטים כהים על רקע בהיר ולהימנע מצבעים זוהרים מפני שהם מעייפים את העין. התאורה בחדר צריכה להיות קרובה לתאורת היום, ומומלץ למקם את מנורות השולחן לצידי המסך, ב90 מעלות. עשו הפסקות כל כחצי שעה, ותנו מנוחה לעיניים. עצמו אותן לכמה שניות ואז התבוננו באובייקט מרוחק.

יישום של כללים ארגונומיים אלו תורמים לבריאות ולסביבת עבודה נעימה ונוחה יותר, והם חשובים בעיקר היום, כאשר רבים מאיתנו מבלים שעות ארוכות מול מסך המחשב


8 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page