ניגי טכנולוגיות

Aug 30, 20152 min

הידראוליקה בתעשיית החקלאות

Updated: Jul 17, 2021

הטכניקה של מים עומדים ומים בתנועה, מפעילה מערכות רבות כגון משאבות, מנועים ועוד. מה זה בעצם הידראוליקה? ההידראוליקה מורכבת מהידרוסטאטיקה והידרודינמיקה, שני מצבים בהם נמצאים מים. השימוש במשאבות הידראוליות הוא נפוץ במגוון ענפי תעשייה, כאן תוכלו לקרוא על הידראוליקה בתעשיית החקלאות.

ענף החקלאות בארץ

בשנים האחרונות שינה את פניו ענף החקלאות בארץ, כמעט ללא היכר. ישראל, נחשבת לאחת המדינות המובילות בעולם, לא רק בתחום ההייטק, אלא גם בתחום החקלאות, ובהחלט ניתן לומר בהקשר זה – כי מציון תצא תורה. כיום, נעשה שימוש במכשירים כבדים ומכאניים, וגם הטכנולוגיה מצעידה את עולם החקלאות אל עבר עתיד טוב יותר. כיום גם נעשה שימוש רב במשאבות הידראוליות: הן עוצמתיות מאוד וביכולתן להרים משאות כבדים במיוחד. החקלאים עושים שימוש במשאבות הללו בטרקטורים, ומכונות בציר, במכונות דיש ובעוד מכונות נוספות, המשמשות לצרכי חקלאות.

במשאבות הידראוליות, נעשה שימוש בעבר בענפים שונים, אבל כיום, השימוש בהם בענף החקלאות צובר יותר ויותר תאוצה. באמצעות המשאבות ההידראוליות, ניתן להניף טונות של משא כבד, וכאן הכוונה היא כמובן למוצרים חקלאיים ולתנובה חקלאית. באמצעות המשאבות ניתן להעביר את המוצרים ממקום למקום. המשאבות הללו, מביאות לכך שחייו של החקלאי הפכו בעשורים האחרונים להיות יותר קלים, ואין הוא נדרש לעבודה פיזית קשה כמו בעבר. כך גם פוחת הצורך בהעסקת פועלים וכולנו יודעים עד כמה קשה להשיג פועלים לעבודה חקלאית. המשאבות מבצעות פעולה שדורשת עבודה של כמה שעות באמצעות כוח אדם, רק בכמה דקות.

משאות דישון הידראוליות

אלה הן משאבות מיוחדות המיועדות לדשן, וכך הן חוסכות בכוח אדם. המשאבות הללו עמידות בפני חלודה ובפני חומרים כימיים שונים, אלה החומרים עימם מדשנים את המוצרים החקלאיים. המשאבות הן יעילות ביותר, ואין החקלאי צריך לחברן לזרם חשמלי, הן פועלות בכוח ההידראוליקה. למעשה, משאבות דישון מזריקות את חומרי הדשן באמצעות לחץ רב.

למתעניינים בהידראוליקה בתעשיית החקלאות, כדאי לקרוא עוד על הנושא, באמצעות תוכן כתוב, הנושא הוא מורכב מאוד, שכן במשאבות ההידראוליות,נעשה שימוש בכול מיני תחומים, אבל לחקלאים, הן יכולות לסייע במיוחד, ולמרות שהן אינן זולות, בסופו של דבר מדובר על השקעה משתלמת לטווח הרחוק.

    470
    0